lördag 2 oktober 2010

FMS mini Mustang fortsättning..

Piloten har fått kliva åt sidan och sen har jag skurit ur plasten hur huven eftersom den inte är tillräckligt genomskinlig. Jag tänkte prova att spara huv ramen för att ge illusion av att huven är kvar.


För att jag ge plats åt en större motor så var jag tvungen att flytta motorspantet lite bakåt.
och för att kunna göra det så var jag tvungen att snitta upp nosen lite..
orginal motorspantet i plast bytter mot ett plywood balsa spant, inte för att det egentligen behövdes men jag kände mer för ett i trä..

Det sitter ett styrbart sporrhjul monterat ifrån fabrik komplett med förmonterat linkage och allt, men jag tänker inte ha varken sidroder eller landställ så jag bestämmde mig för att ta bort sporrhjulet! det visade sig inte vara så lätt, det tog nästan en timme av av svett och frustration innan jag tillsist fick bort allt.

Nu är det bara servon och FPV utrustning kvar!

Fortsättning följer..

Inga kommentarer: