lördag 10 juli 2010

ST models MX2

Nu har jag beställt ett nytt FPV plan!
det blir en MX2 ifrån ST models, jag är inte helt nöjd med min Eppim eftersom den är lite för liten för den FPV utrustning jag har nu, och då borde denna som har en spännvidd på 1200mm bli bättre!

Allt började med att jag tog ur min Fatshark videosändare och CCD killer kamera ur min Fox för att ersätta dom med Flytron grejorna, då började planerna på att sätta Fatshark grejorna i min gamla ST Models "the Wing" typhoon 430 som jag har haft liggandes. men när jag började montera kameran insåg jag att vingen var misstänkt mjuk, och vid närmare inspektion så visade det sig att den hade mer skador än vad jag hade räknat med, så jag gav upp det projektet.
i frustration över att projektet grusades i ett så tidigt stadium så satte jag mig och gogglade efter ett nytt flygplan och av en slump såg jag att ST Models MX2 plötsligt fanns i lager hos MFT.nu (den har varit slut ett tag).
och då övergick min plan i att skaffa ett NR1 flygplan istället för ett backup flygplan.
nu tror jag fatshark grejorna kommer hamna i min Eppim tillsvidare!
är dock sugen på en snabbare kärra som NR2 flygplan, helst en som min inrunner ST2025- 2400 skulle passa i..

Det känns som ett logiskt steg att köpa ST Models MX2 eftersom flygplanet jag hade tänkt använda var också ifrån ST Models (typhoon 430) och första planet jag flög FPV med var även det en modell ifrån ST Models, EasyFly ST330.

Inga kommentarer: