onsdag 28 juli 2010

Några tankar om ST models MX2

Jag har fått ett par FPV flygningar med MX2 nu, och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med flygegenskaperna, den är väldigt förutsägbar och enkel att flyga.
den svaga punkten är som jag sa tidigare landstället som nu efter ett par hårdare landningar har slitits bort, men det är inget konstigt med det..

Det jag känner att jag skulle vilja ändra/byta först är propellern, jag har en känsla av att den är ganska obalanserad, men jag har ingen 13x4 propeller liggandes så jag ska se om jag kan balansera den lite. jag funderar på att gå ner någon storlek på propeller eftersom jag inte kommer hovra så värst mycket med det här planet, jag flyger mest omkring på full gas på ganska låg höjd. helst skulle jag vilja ha en trebladig propeller men det är mest för att det skulle vara snyggt, jag är dock lite osäker på vilken propeller storlek det skulle bli med tre blad istället för två?

Jag har gjort en liten mod av min Lipo varnare så att jag kan se dioderna i cockpitt, men tyvärr visade det sig att solen gjorde det omöjligt att se dioderna i dagsljus iallafall, jag ska se om jag kan fåtill något solskydd..

Inga kommentarer: