tisdag 27 juli 2010

Min FunJet är funnen!

krasch platsen...

Jag hittade min Funjet idag! mer eller mindre iallafall...
det är lite över en månad sedan min funjet försvann mitt ute i ett fält med midjehögt gräs, och jag har spenderat ett antal timmar med att gå kors och tvärs där jag trodde att nedslags platsen var men utan lycka. men när jag skulle ut och flyga idag såg jag att bonden hade vart ute med skördetröskan så jag tänkte att jag skulle kolla om jag hittade några rester av min Funjet.
och mycket riktigt tog det inte lång tid innan jag hittade lite frigolitbitar, och när jag rotade lite i gräset i samma område kunde jag hitta nästan alla delar, eller åtminstone små sönderhackade delar av dom flesta komponenter i planet...

Den låg ungefär där jag trodde att den skulle ligga, så det känns lite frustrerande att jag inte lyckades hitta den innan skördetröskan kom.

Kameran tog längst tid att hitta, men helt otroligt nog så var kameran hel!
men det och glasfiber staven som satt i vingen var det enda som var helt, allt annat var i småbitar. när jag kom hem så kom jag på att jag inte hittat några spår av motorn, men hade jag kommit ihåg att leta efter den så hade jag säkert hittat den också (eller så fastnade magneterna i skördetröskan?). jag koncentrerade mig mest på att få med mig så mycket av resterna som möjligt hem och tänkte inte så mycket på specifika delar.

Min dotter hjälper mig i krasch utredningen hemma på vardagsrums golvet.

Det känns skönt att jag hittade Funjeten tillsist, känns som jag fick ett avslut och kan sluta tänka på den nu. jag är lite sugen på en ny men jag har inte råd på ett tag..

Inga kommentarer: