måndag 19 juli 2010

MX2 klar för flygning!

Nu är min ST Models MX2 klar för provflygning!
Jag är jäkligt peppad måste jag säga! hoppas bara vädret tillåter flygning någon dag snart, det har varit väldigt blåsigt på sistone..

Om jag ska sammanfatta modellen så här långt så har jag inget alls att klaga på, visst alla limfogar är inte perfekta och landstället verkar klent, men för pengarna tycker jag så här långt att jag fått valuta för pengarna! jag räknar med att få skaffa ett starkare landställ och så småningom kommer jag säkert att byta motor och reglage, men vad jag sett på filmer så ska nog motorkraften räcka gott och väl till mina ändamål!


Jag spenderade mer tid med att få till en "pod" till FPV utrustningen än att montera planet...

1 kommentar:

Anonym sa...

ser snyggt ut C: /André