torsdag 15 juli 2010

MX2 har kommit!

Min MX2 ifrån MFT.nu har kommit! än så länge har jag bara hunnit packa upp planet och
prov montera alla delar, men så här långt är jag väldigt nöjd!
det första som förvånade mig när jag såg kartongen var att det stod på Svenska (även engelska)på kartongen! i kartongen låg även en tjock manual med massor av bilder som även den var på flera språk, bland annat Svenska, Finska, Engelska.
En av som första sakerna jag tänkte på när jag först packade ur modellen ur lådan var hur fin ytan var, vanligtvis på epo/elapor modeller så brukar dom vara fyllda med små knottror över hela ytorna, men det finns bara väldigt små såna på den här modellen!
sen är det ganska trevligt att alla dekaler är förmonterade också...


Huven sitter monterad med ett snäpp lås av plast och gör att allt är väldigt enkelt att komma åt! jag planerar inte att använda huven utan göra en servobrygga till FPV utrustningen av balsa/plywood, lite som dom man brukar se på easystar och twinstar.

Alla servon är förmonterade, och gömda!



Under nosen finns en lucka för enkel åtkomst av lipo batteriet, även den sitter med ett snäpp lås, och man kan även komma åt fart reglaget där.

Lite bakom luckan syns fästet för landstället och ett av hålen för plast skruvarna som man fäster vingen med. jag uppskattar att man kan ta bort vingen på det här planet, det är inte alla man kan det på.

Mer bilder av bygget kommer...

Inga kommentarer: