fredag 25 juni 2010

Ett års jubileum med FPV!



På dagen ett års jubileum med FPV!
känns som FPV flygningen funnits i mitt liv längre, men det har hänt ganska mycket på ett år.

Jag firade mitt första år med att flyga vilse med min Multiplex Fox!
jag har aldrig haft några problem med att orientera mig tidigare, men eftersom kameran är lite sämre än vad jag är van vid så tappade jag plötsligt orienteringen och visste inte vilket håll som var hem! eftersom det inträffade när batteriet var nästan slut och jag dessutom var på gränsen av vad min lilla 10mw videosändare klarade av så höll det på att gå riktigt illa.
när jag tillsist hittade rätt riktning så tog batteriet slut och Foxen gick i backen mitt ute på ett fält. jag var väldigt rädd för att det skulle bli en Funjet repris, men tack vare att jag kunde kolla på filmen i min JXD ett par gånger kunde jag lista ut ungefär var den låg och när jag kom nära kunde jag höra var den låg genom att sätta på och av motorerna.

Inga kommentarer: