fredag 25 juni 2010

Eppim premiär!

Det sägs att flygplan som är vackra flyger bäst, men jag skulle inte kalla Eppim vacker, möjligtvis rå! men den flyger som en gud!!
jag har aldrig haft en mer odramatisk jungfruflygning skulle jag tro, den flyger som på räls, stadig men ändå vändbar, och jag har aldrig haft ett plan som är mindre känslig för motor pådrag/avslag. dom flesta plan börjar stiga när man drar på eller sänka nosen om man minskar gasen, men det var knappast märkbart på Eppim! när man slog av gasen helt så saktade den bara in och minskade höjden, (men den tappade inte nosen) jag behövde knappt röra höjdrodret för att göra en perfekt landning.

Vid hårdare manövrar kunde man se hur vingarna böjde sig, inte för att jag är orolig för att kolfiber pinnarna kommer gå av, men det är kanske inte planet man flyger jätte snabbt med...

Innan provflygningen kände jag mig nästan lite tveksam till om jag skulle sätta i FPV utrustning i den, men nu längtar jag! jag är dock lite orolig för vikten, jag skulle vilja ha en "riktig" CCD kamera med pan/tilt men är lite orolig för att vikten skenar iväg lite för ett så litet flygplan (80cm spännvidd).

Kamera och videosändare är iallafall beställda ifrån ElektronicaRC.com!

Inga kommentarer: