torsdag 24 juni 2010

Eppim V2!

Jag har ett nytt flygplan!
efter att jag insett att Funjet aldrig kommer tillbaks så beställde jag en Eppim V2 ifrån Intermodel i frankrike.
en inte allt för fager modell helt i EPP som kostar lite över 300kr (ca 400kr ink frakt)
det var det billigaste jag hittade som jag har motor och reglage som passar..
dessutom har Muppet (sök "Muppet FPV" på vimeo) ifrån frankrike redan besvisat att den duger som FPV plan.
Jag tänkte göra ett bygg inlägg men det är ju bara 5 delar som ska limmas på plats, så det kändes inte nödvändigt.

än har jag inte satt i någon FPV utrustning i den än eftersom jag inte har någon...
jag har förvisso min Flytron micro utrustning, men den känns inte riktigt rätt för det här planet.
men jag får se hur jag gör, jag ska provflyga den i morgon om vädret tillåter, innan jag bestämmer mig

Inga kommentarer: