söndag 13 juni 2010

Funjet trubbel..

Skit..
Det blåser halv storm här (eller åtminstone 8m/s), men eftersom jag hört att Funjet klarar vinden utmärkt så tänkte jag att en liten flygtur kunde vara på sin plats!
när jag var klar för start drog jag på lite över halv gas och gav min funjet ett lätt kast, lite skakigt i vinden men den peep iväg som den brukar, jag ökade till full gas för att vinna höjd och sen aktiverade jag min headtracker och tog en sväng och en titt omkring. ungefär då märkte jag att det var misstänkt tyst, tänkte att vinden kanske dämpade ljudet, men för säkerhets skull tänkte jag att jag tar en lågsniff så att jag kunde höra att allt var ok!
väl nere på låg höjd hör jag fortfarande inte motorn! och jag inser att om jag inte ska sätta planet i skogen behöver jag ta runt planet, men det betydde att jag behövde göra en medvinds sväng utan motor. halvägs runt hade jag tappat förmycket höjd och gick i backen...

När jag hittade planet så visade det sig att en motor kontakt hade åkt ur! så himla typiskt eftersom jag som alltid annars löder mina sladdar...

3 kommentarer:

Peter sa...

I vilket skick va planet ? Va det nått som gick sönder ? Va det "bara" själva planet så går det ju fixa enkelt, koka, limma etc.. Min funjet har varit pussel några gånger men flyger fortfarande.. he he

skunk sa...

Planet tog lite stryk, men inte värre än att det kommer flyga igen, jag hittar inga fel på övrig utrustning heller, så nästa helg så är det dags för nya tag!

skunk sa...

Oh man tackar!
mitt första spam, är det ett tecken på framgång månne?