lördag 19 juni 2010

Hej då Funjet!

Igår fixade jag "tilt" till min kamera så att idag skulle bli första flygningen för mig med Pan/Tilt till min head tracker, så jag var väldigt peppad när jag åkte ut till fältet!

Väl ute på fältet var det perfekt väder, och efter några korta förberedelser bar det av! men precis efter starten kom jag på att jag glömde fälla upp antennen på ena mottagaren (jag har en patch på stativ och en vanlig antenn på andra mottagaren).
så jag hukade mig för att fälla upp antennen men samtidigt hör jag hur motorn lägger av igen!!
jag reser mig och tänker att jag ska segelflyga hem, men sekunden senare hamnar planet i spinn och går inte att kontrollera! jag kan fortfarande se vad som händer eftersom jag har ett separat batteri till video sändaren.
jag var inte på så hög höjd så det tog inte långt tid innan planet tog mark mitt ute på ett fält med midjehögt gräs (blött dessutom).

Jag tittade på filmen med flygningen på min JXD ett antal gånger för att försöka lista ut ungefär var planet hamnade, jag tog även med mig radion för att kunna försöka få planet att låta för jag skulle kunna hitta den.
men planet lät inget och efter lite över en timmes letande gav jag upp...
jag fick gå hem tomhänt.

Det jobbigaste är att jag blev av med videosändaren och kameran, nu har jag inget att flyga med mer, och jag vet inte när jag kommer ha råd med ny utrustning eftersom min ekonomi fortfarande är lite skakig.

Inga kommentarer: