fredag 29 januari 2010

Nowlan Aero Super Peanut blir försenad..

Jag fick svar ifrån den Engelska butiken där jag beställde min Peanut att det antagligen dröjer innan jag får den, eftersom mr Nowlan som tillverkar modellerna är sjuk?
jag visste inte att dom handgjorde kit på beställning, jag har tappat suget lite grann på hela projektet och känner inte att det känns så viktigt längre, när den kommer så får jag se när jag bygger den.. det var ju tänkt som ett enkelt och snabbt projekt eftersom jag har nästan allt jag behöver hemma, men tji fick jag!

Jag blev sugen på att bygga något som är ungefär hälften så stor som en peanut och tänkte att en Thulin Tummelisa skulle vara en lämplig förebild!
jag har jagat runt för att få tag på ultra micro prylar, 3kanals 0.2grams mottagare, 0.5gram motor osv, men jag har inte haft mycket lycka där heller.
företaget som tillverkar prylarna ifråga svarar inte på mail, och efter lite letande och ett par mail senare fick jag tillsist tag på en återförsäljare som kunde tänka sig ta hem och sälja grejjorna till mig, men inte på en gång! det verkar inte vara någon brådska i micro RC världen, Jag får väl se när dom hör av sig...


Inga kommentarer: