fredag 1 januari 2010

Gula Divisionen

Efter att jag fått tips så har jag införskaffat Gula Divisionen!
det är en Svensk flygfilm ifrån 1954 som håller förvånansvärt hög klass!
Det är riktigt fina flyg bilder och fotot i huvudtaget är väldigt snyggt, att många av flygscenerna utspelar sig på F8 Barkarby flygfält gör ju inte saken sämre, det känns lite extra speciellt just nu eftersom om jag förstått rätt så får det från och med idag inte flygas därifrån mer. jag kommer sakna att kunna sitta vid köksfönstret och titta på start och landningsvarv av flygplan och autogyron som flyger ifrån Barkarby.
speciellt minnesvärda har DC3an "Congo queen" besök varit...

Jag köpte Gula Divisionen på Coop (3st filmer för 99kr) och det tycker jag att den helt klart var värd!

några klipp:





Jag har haft turen att få flyga (inte spaka) med i en Saab Safir en gång, min pilot var inte lika våghalsig som denna dock.

Inga kommentarer: