lördag 20 november 2010

Quadrocopter FPV redo!

Jag har flugit lite mer med min quad, och nu senast i minusgrader och snålblåst..
och det fungerade hur bra som helst, styrkortet som jag har använder LPR/LPY 550 gyron som inte är lika känsliga för kyla, nackdelen är att dom kan vara lite mer känsliga för vibrationer, men det är ju inte så svårt att bygga bort.

Nu tänker jag att det är dags för FPV premiär, jag har monterat en av mina 3grams micro kameras som jag även kommer sälja i butiken. det skulle inte vara några problem att sätta dit en normal stor FPV kamera, men jag är lite sugen på att se hur bra den fungerar och dessutom har den lägre lux och borde bli utmärkt till mörker flygningar!

Om ni undrar hur det går med butiken, så hoppas jag få igång den på söndag kväll!

Inga kommentarer: