söndag 7 november 2010

Aluminium ram till quadrocopter

Jag har inte hunnit så långt på min aluminum quadro än, men här det jag hunnit så här långt!

Jag kapade aluminium röret i fyra lika långa delar, jag har hört att det kan vara en fördel att ha lite kortare främre arm om man vill flyga fort frammåt, men jag lämnar det till framtida projekt.
just nu vill jag bara ha en testbed för att prova olika motor och fart reglage och lite sånt..

Bitarna är 24cm långa, jag gjorde 3st hål på ovansidan, två små till att skruva fast motorn med.
stora hålet i mitten är för motor axeln som sticker ut på baksidan av motorn.
på undersidan borrade jag två stora hål på samma plats som dom små på ovansidan, dom är där för att jag ska komma åt med skruvmejseln att skruva fast motorn.



Sen var det bara att banka på bitarna på plast korset!
jag hade räknat med att behöva limma fast aluminum bitarna på plast korset, men dom sitter väldigt hårt så det är nog inte nödvändigt..

Nu ska jag bara göra något att fästa styrkortet i och landstället.

Inga kommentarer: