torsdag 11 november 2010

Aluminium ram till quadrocopter fortsättning!

Bygget av aluminum ramen till min quadrocopter fortsätter..

Jag borrade fyra hål (borr 2.5mm), och gängade dom med M3 gängtapp, det skulle gå lika bra att bara borra hål rakt igenom.

Jag återanvände min plywood platta och borrade motsvarande hål i den.

På undersidan satte jag skummgummi bitar, delvis för att det är väldigt viktigt att inte vibrationer sprider sig till gyrona, men även som distans eftersom jag har mina batteri sladdar till fartreglagen som går ihop där.

Motorerna skruvades på plats!

Här är allt tillsammans.

Och nu även styrkortet och mottagare. Styrkortet limmades fast på en bit med skummgummi (för säkerhets skull..)

suddig närbild på kortet, vit/röd/svarta sladdarna är ifrån fartreglagen och orange/röd/bruna sladarna går ifrån styrkortet till mottagaren.


I helgen hoppas jag på ny premiär!

Inga kommentarer: