lördag 20 november 2010

FPV Quad premiär!


Första FPV flygningen med Quadron!
det var lite blåsigt och det gjorde det extremt svårt att flyga, kanske rent av det svåraste jag har gjort (i RC väg)! det var väldigt ovant och mina quadrocopter flygar färdigheter är ju lite rostiga dessutom.. det svåraste var när man kom upp på höjd och det började blåsa mer, då var man tvungen att vinkla quaden imot vinden och då kändes det som att titta rakt ner i marken, och eftersom det var snö överallt så blev det "whiteout" och då blev jag lite desorienterad.
flygningen varade i lite mer än 8minuter, men jag klippte ner filmen lite.


Flygningen sker i X-mode i stället för +-mode som tidigare, jag använde V-mix i radion på kanal 1 och 2.
Någon stans under flygningen tappade jag matlåds hatten som jag hade gjort till quaden.

Inga kommentarer: