fredag 5 november 2010

Första KK quad flygningen..

Det har varit väldigt mycket blåst och regn på sistone, men idag fick jag chansen att provflyga min KK quad! Jag kollade att allt verkade stämma med propeller rotation och att gyrona verkade kompensera åt rätt håll..

Vid första starten märkte jag att den var väldigt känslig för "sidroder" Yaw. jag ställde ner känsligheten och provade lite till, men jag fick aldrig riktigt till det.
så fort jag rörde sidroder spaken så började den snurra och ville aldrig sluta!
jag provade olika saker men blev aldrig klok på vad som var fel och tillsist gjorde jag en hård "landning" rakt på ett staket och det fick en av armarna att gå av..

Väl hemma började jag läsa på om vad som kunde vara fel och då slog det mig plötsligt att det är Yaw gyrot som kompenserar åt fel håll! jag känner mig korkad som inte kom på det tidigare.
nu ska jag laga eller bygga en ny ram så ska det nog gå bättre!

Ska iväg till bauhaus och se om dom har några lämpliga aluminiumrör.

Inga kommentarer: