tisdag 25 november 2008

Svart tisdag..

Idag tänkte jag att jag skulle trimma in "mgbl" motorn till mitt halvgrams plan, tyvärr lyckades jag istället förstöra den och i samma veva även döda min tanaka mottagare!
känns såå himla bittert, vet inte hur mottagaren gick sönder men jag höll på och försökte lista ut om den hade någon "power up" sekvens där man kan ställa endlägerna på trottelspaken (som på vanliga fartreglage), eftersom gasläget helatiden blev reverserat och dessutom ifrån mitten istället för i endläget, nu vet jag fortfarande inte om den har någon start up sekvens och kommer inte få veta förens jag köper en ny mottagare för 300kr...
jag fick förmig att plocka isär motorn för att trimma någon detalj som jag inte ens minns längre och vid något tillfälle när jag satt ihop motorn igen gick tråden till motorn av vilket är likamed död..

ibland är det riktigt jobbigt att vara mikrobyggare...

Inga kommentarer: