lördag 22 november 2008

nano pitts!

Nano pitts väntar fortfarande på landställ och hjul..


I väntan på nytt batteri till halv grams planet har jag börjat bygga en mindre variant på micro pitts, jag körde helt enkelt ritningen i kopiatorn på 50% skala..
min nya pitts har nu en spänvidd på ca 15cm (jag tyckte den gamla på 20cm kändes lite stor).

tom vikt utan landingställ och hjul är 1.12g och jag räknar med att
total vikten med radio och batteri hamnar på 3.5-4g beroende på vilken motor jag väljer..
jag hade tänkt när jag började bygga att jag skulle använda en 4mm motor med en piccoz stjärtrotor prop, men nu när jag nästan är klar undrar jag om jag inte ska välja en 6mm motor och en x-twin prop istället?

Även till denna pitts har jag använt mig av golvisolerngs matrialet depron (3mm) som jag sedan har fräst ner så att det är så tunt att man ser igenom matrialet.

och för dom som undrar hur det gick för min micro pitts kan jag meddela att jag inte har gett upp men eftersom en direkt driven 6mm motor verkar inte vara tillräkligt stark så måste konstruera en lämplig växel till motorn innan projektet kan fortsätta!
fortsättning följer...

Inga kommentarer: