söndag 2 november 2008

Micro Pitts



I väntan på att mitt "sub gram" projekt ska fortsätta har jag byggt en micro Pitts för att hålla mig sysselsatt..
Eftersom jag inte fått didel sändaren än så moddade jag en palm-z mottagare så att den skulle gå att använda till det här planet.


Jag lödde på en laddsladd så att jag lättare skulle kunna ladda batteriet, jag lödde även på IR sensorn på ett par sladdar så att jag lättare skulle kunna montera mottagaren på ett bra ställe i flygplanskroppen (så att jag även kommer åt on/off kontakten...)

Jag använde dock lite onödigt tjocka sladdar och därmed onödig vikt, men det var dom enda jag hade hemma.

Tyvärr visade det sig att den oväxlade 6mm motorn jag bestämt mig för att använda som kraftkälla inte riktigt räcker till..
arbetet fortsätter med andraord!

teknisk data:
micro pitts: 25cm spännvidd (orginalet ifrån cris3d har 30cm)
matrial: nerfräst depron till 1-1.5mm
mottagare: palm-z
motor: coreless 6mm (huvudmotor picooz)
prop: palm-z (lite för stor)
batteri: 50mha lipo (picooz)

Inga kommentarer: