måndag 13 september 2010

Mx2 och nya problem..

Jag var ute och flög lite med min ny moddade MX2 i helgen.
jag måste säga att det var ganska stor skillnad med nya motorn!
tror inte jag kommer behöva någon större iallafall..

Tyvärr hade jag lite andra tekniska problem, flygningen gick fint men tyvärr hade jag jätte mycket störningar på bilden i min inspelnings enhet? bilden i goggles var hur fin som helst och jag blev därför väldigt förvånad när det bitvis knappt gick att kolla på videon som jag spelade in!
jag fattar inte varför? vad det kontakten som inte var i satt ordentligt eller var det för att inspelnings enheten låg på diversity switchen? jag gjorde tre flygningar och alla filmer såg likadana ut. jag hade lite problem med störningar tidigare men då tror jag det var min rcv922 som var boven i dramat, men nu har jag ju min nya ccd kamera och kan iallafall utesluta det.

Apropå inspelnings enhet så har jag en ny på gång nu!
men jag vågar inte säga något om den innan jag har fått hem den och provat den..
har även en annan stor nyhet men inte heller det är något jag kan prata om än (men inom en månad så)!

Inga kommentarer: