söndag 5 september 2010

Alfa Spitfire slutet..

Jag var ute och flög Alfa Spitfire i morse, det var en helt perfekt morgon och jag undrar om inte spitfiren är det mest välflygande FPV plan jag haft så här långt!
helt underbar roderharmoni och det är speciellt i svängarna som man verkligen kan njuta.
inga problem alls att ligga i en sväng på fullgas bara någon meter ovanför marken!
största skillnaden jag märker mellan andra snabba FPV plan jag haft är att den ligger fint kvar i svängen och är inte som ett aerobatic plan som blir nervöst och helst bara vill flyga rakt fram när man flyger fort.

Tyvärr blev jag lite övermodig mot slutet och kombinerat med att CCD killer kameran lätt blir väldigt mörk när det är dåligt ljus/låg sol så är olyckan svår att undvika, extra svårt blir det när ett träd plötsligt hoppar fram ifrån ingenstans och fångar min spitfire! jag hörde direkt att det betydde slutet för min spitfire.


Det är inte varje dag man får klättra i träd, som tur var så flög jag inte så högt så jag behövde inte klättra så högt. jag hittade alla delar (motorn låg nedanför trädet) och jag tror inget är trasig bortsett ifrån planet..

Jag funderar lite på vilket mitt nästa Flygplan ska bli, jag vill att det ska vara snabbt och helst vara i ungefär samma storlek så att jag kan använda samma utrustning och helst i EPO eller EPP, men samtidigt blev jag lite såld på Alfa så jag ska se vad jag kan hitta.

En film kommer senare!

Inga kommentarer: