lördag 18 september 2010

Morgon flygning med MX2

Jag var ute och flög MX2 i morse.
det var ingen vind och lite mulet, dvs perfekt morgon för FPV!

På första flygningen hade jag störningar (vågräta ränder) i bilden, som jag haft förut ett par gånger. och det har förbryllat mig varför dom finns där ibland och andra gånger inte alls, men idag kom jag på varför! när jag landat planet så råkade jag nudda antenn fick då jätte mycket störningar och när jag rörde lite till så försvann dom! det verkar alltså som att det var antenn som har spökat hela tiden.
på andra flygningen hade jag inga störningar alls, men tyvärr så blev minneskortet fullt i min JXD så den flygningen sparades inte...

Jag trivs bättre och bättre med min MX2 och idag var riktigt rolig flygning!
den trivs bäst på full gas har jag märkt, då går den som på räls och flyger dit man pekar.
jag har tagit bort "tilt" och har bara panoreringen kvar på headtrackern, men jag har märkt att när man ska flyga lågt och fort så är det skönare att stänga av headtrack och bara ha kameran still. anledningen till att jag tog bort tilten är att den gick sönder i en hård landning, men jag känner inte att jag saknar den heller.

Inga kommentarer: