torsdag 18 februari 2010

Flytron leverans!

Jag fick mina Flytron prylar idag!
det tog inte många dagar!

När jag öppnade det lilla paketet undrade jag först om paketet var tomt, men dom låg snyggt in packade i en antistat påse, och även om jag visste att dom var väldigt små så blev jag ändå överraskad över HUR små dom verkligen är!

Jag känner mig grymt peppad att få prova dom! men eftersom det inte är något vidare flygväder funderade jag på om jag eventuellt skulle sätta i kameran i en gammal mini-z bil först, men nu tror jag har bestämt mig för att prova den på min lilla JumpJet quadrocopter!
den kan jag ju flyga med både inne och ute, och dessutom har jag alltid velat prova flyga quadrocopter FPV.

Min JumpJet kommer bli en ultra portabel FPV maskin!
det enda som oroar mig lite är att Jumpjet RC mottagaren bara har en räckvidd på ca 100m, så det gäller att hålla sig nära!
jag ska börja jobba på den i helgen och förhoppningsvis blir det även provflygning då..


för mer info om kamera och videosändare: flytron.com

Inga kommentarer: