lördag 9 maj 2009

Mini vinsch till Multiplex Fox



Jag har köpt ett micro segelplan, en Multiplex Fox ifrån MFT.nu, modellen är egenligen ett friflygplan men jag ska givetvis ha min radiostyrd!

Det finns några halvbra hang i närheten, men jag blev lite sugen på ett micro vinsch system! (mest för att jag aldrig har sett ett sådant)
eftersom jag vill göra ledtiden ifrån tanke till handling så kort som möjligt så satte jag igång direkt!

Jag beslutade mig för att använda en borstlös motor som jag aldrig haft mycket användning för, jag vet inte exakta prestanda men jag tror den räcker gott och väl!
till motorn svarvade jag sedan en rulle, jag planerar att använda någon form av fiskelina.
jag planerar att styra den med en egen mottagare och fartreglage för att att slippa extra trissor och sådant som annars är vanligt när man kör vinsch..

jag ska montera den på en större järnplatta med hål i så att jag kan slå ner spikar i marken.


rullen är ihålig och där sitter motorn monterad



nu måste jag bara bygga klart modellen också...

Inga kommentarer: