söndag 1 februari 2009

Hitec optic 6 knappljud!

Jag köpte nyligen en Hitec optic 6 sport i samband med att jag skaffade en RC helikopter, jag har alltid haft vanliga analoga radios tidigare och tänkte att det var dags att skaffa en mer avancerad computer radio nu.
Jag har haft flera Hitec radiosyrningar sedan början 90-talet och dom har alltid funkat utmärk och jag använder dom fortfarande, och valet föll även denna gång på en Hitec radio även även om det fanns några kinesiska märken som var väldigt lockande rent prismässigt men lite mer osäkert kvalitemässigt.
Det första som irriterade mig var att svenska manualen beskriver optic 6 och jag har optic 6 sport vilket är en helt annan sak visade det sig, engelska manualen dock funkar mycket bättre men hade jag vetat att det var så stor skillnad mellan optic och optic sport hade jag inte valt sport modellen..

I övrigt är jag nöjd med radion, den funkar utmärkt på alla tänkbara sätt bortsätt ifrån en sak: knappljuden!
det finns inget jag hatar mer än elektroniska knappljud, vad ska man med dom till? man känner väl att man tryckt på en knapp? dom finns även i mobiler men då går det iallafall att välja bort knappljuden men vad jag har förstått går det inte att koppla bort ljuden på den här radion, jag vet inte om det går att ta bort det som skapar ljuden rent fysiskt ifrån kretskortet?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det sitter en "buzzer" på stora kretskortet. Hittade den efter div undersökning å lödning pga högt fall med liten radio. Jag gillar knappljud så den fick vara kvar. tänk om det inte blev ett ljud när du trycker på en knapp fyfan vad tråkigt....

skunk sa...

Tack för tippset!
jag hittade den också och nu är mr buzzer på semester..