lördag 3 januari 2009

Pappersplan som inte flyger..

Jag har alltid hört om Japanskt pappers vikande men har då mest tänkt på det som klassisk origami med lite halv abstrakta former, men idag fick jag mig en riktig ögon öppnare!
Att planet som är på bilderna nedan är gjort i papper är helt ofattbart för mig, och det är bara ett exempel av många helt fantastiska skala modeller som finns på www.kami-mokei.com .
där finns allt ifrån flygplan, båtar, bilar,tåg och godzilla och alla finns att köpa på färdigtryckta ark med beskrivning (allt är dock på japanska).









Men att bygga skala modeller i papper är inte bara en japansk företeelse, det förekommer över hela världen..
jag har samlat några sidor som har pappers modeller, på flera av sidorna finns det gratis pdf filer att ladda ner och printa!
www.kami-mokei.com
Peramodel
SF papercraft
Aliens papercraft
Digital navy
Fly'n things

Inga kommentarer: