lördag 4 oktober 2008

Fortsättning del:4 sub halvgram blir sub gram!

Jag väntar fortfarande på magneter till motorn, men jag har gjort några prov lindningar av motorn som test, och jag har vägt alla delar för att se vart jag hamnar och jag inser nu att sub halv gram blir omöjligt med min nuvarande setup!
framförallt är det min mottagare som gör det omöjligt att nå det målet.
jag når fortfarande med god marginal under grammet och det kanske får duga så länge..

jag känner mig inte mogen att bygga en egen mottagare än och mindre än den jag köpt av koichi finns inte att köpa...

Framöver ska jag:

-jag ska försöka göra några nya försök att linda en lättare motor=mindre ca lim och ev kolfiber istället för stål axel..

-jag vill även hitta billiga klockor att få tunnare lättare magnet tråd till actuatorn och eventuellt några små bra drev till en växlad motor, även om jag nästan gett upp hoppet om det..

-jag ska göra ett nytt försök bygga en ny lättare flygplans stomme.

Inga kommentarer: