lördag 22 maj 2010

En riktig flygdag

Idag var en riktig flygdag för mig!
började dagen med att demostrerade FPV flyg för två blivande aspiranter, fick därmed chans att prova min Funjet med gamla videosändaren, kändes bra och tydligen funkade video överföringen bra den med, min lipo tog slut snabbare än önskat men jag tycker alltid det brukar vara så efter vinter uppehållet, får se om det blir bättre efter några laddningar eller om jag ska beställa en (eller två)..

Sen drog jag till Håtuna som hade taildragger träff (enbart plan med sporrhjul är välkomna) idag, jag hade inte hört mycket om träffen innan jag kom dit, men jag blev väldigt positivt överaskad!
jag kan nog gå så långt som att säga att det var den bästa flygträff jag någonsin varit på!

AT6 Texan gör en tryckare över fältet.

Congo queen DC3 gjorde också en snabbvisit med en tryckare över fältet

Det fanns mycket att fint titta på, och jag ser redan fram i mot nästa år!
Men närmast ser jag fram i mot när flyget när flyget firar 100år i Sverige (21-22 augusti) på gärdet där allt började.

Inga kommentarer: