fredag 5 september 2008

Två nya LRF micro project!

Nu har jag beställt matrial till två stycken nya vardagsrums flygplan..

Plan nr1 är tänkt att bli ett 3kanals plan, dvs motor, sidroder, höjdroder.
jag satsar på omkring 3-4gram för det planet.

Plan nr2 är lite mer utmanande eftersom jag hoppas komma ner under 1gram
jag planerar iblandannat att bygga en egen borstlös motor för att spara vikt.

Kolfibern är beställt ifrån ett företag i Stockholm den här gången, men det är över en vecka sen jag beställde och har varken sett matrial eller något medelande ifrån dom!
Ett väldigt litet lipo batteri och neo-magneter till motor och actuatorena till plan nr2 är beställt i England och dom grejorna vet jag är på väg.
manettråd och mottagare (0.16g) och några andra saker är beställt ifrån Japan och har skickats idag!
sändaren och mottagaren till plan1 är beställt ifrån Schweiz, men jag är osäker på när jag får grejjorna...
En hall-sensor till borstlösa motorn är beställd ifrån ett företag i USA, men jag känner mig lite osäker på om dom vill skicka den till mig eller inte..


fortsättning följer...

Inga kommentarer: