lördag 17 april 2010

Min Jumpjet är DÖD!

Jag lyckades tillsist döda min Jumpjet...
jag var ute och flög FPV med den och det gick hur bra somhelst, men det blåste lite mycket så jag gick upp på ganska hög höjd för att få lite marginaler, plötsligt hörde jag hur motorerna stänger av sig! den gör så när den tappar radiokontakten och då finns det inget man kan göra..
den föll säkert 10-15m (eller kanske mer) rakt ner i asfalten, det enda som gick sönder var själva ramen som motorerna sitter på, kanske delvis för att det var så kallt.

Det är tråkigt att den är trasig, men det är utan tvekan den RC sak som jag använt mest så jag kan inte säga att det var förvånande, det var snarare oväntat att den höll så länge!
jag funderar på att beställa en ny, men jag ska vänta lite, Daddes tricopter har gjort mig väldigt sugen på en sån också, så jag får se vad det blir först!

Under tiden har jag kört lite FPV bil med min Mini-z, väldigt roligt även det!

Inga kommentarer: