tisdag 16 mars 2010

Tempest projektet har börjat!

Jag har fått min leverans med Balsaträ ifrån Hobbyträ så nu börjar bygget!
jag har även beställt en motor så att jag kan anpassa motorfästet redan ifrån början,
men jag väntar med att beställa lipo och servon tills bygget blir lite mer klart.

Jag börjar nästan alltid med att bygga flygplans kroppen när jag bygger flygplan, och det gör jag även denna gång. på bilden ovan syns två kropps sidor som är del av den inre stommen, Brian Taylor konstruerar oftast sina plan på det viset har jag förstått!

det är några saker jag inte har bestämt mig för än:
- mekaniskt landställ eller luft?
- flaps eller inte? skulle gärna vilja ha flaps, men vet inte om jag kommer ha tillräckligt med kanaler på radion för det om jag även ska ha pan/tilt head track (eller om jag nöjer mig med bara pan) till kameran..

Jag inser att det är ett ganska stort projekt jag gett mig in på som kommer ta lite tid, och det är inte omöjligt att jag kommer "behöva" skaffa några mindre "ARF" projekt imellan när flygsäsongen närmar sig.

Inga kommentarer: