tisdag 26 augusti 2008

palm-z kolfiber mod



Min nya palm-z mod!
jag har använt orginal palm-z IR mottagare och sändare men den här gången har jag plantraco motor och kolfiber propeller.
jag har även använt mylar klädsel istället för plastfolie som jag använde sist, jag är nu nere i 4g enligt min brev våg, jag återkommer med en mer exakt vikt när jag är tillbaks på jobbet.
den har helt klart bättre prestanda än mina tidigare palm-z modeller, den flyger
både mindre cirklar och snabbare (klarar nästan vertikala stigningar), jag skulle vilja få ner vikten en aning så att flyghastigheten kunde sänkas en aning..

kolfiber, mylar, plantraco motorn och propellern införskaffades ifrån Tmi optimal (Finland)

fakta:
spännvidd: 20cm
vikt: 4g
kolfiber: 0.5mm vinge,kropp
kolfiber: 0.3mm stab
klädsel: mylar, tjocklek 0.0015 mm, vikt 1.5 g/m2
motor: plantraco gb05 med växel 1:5, motor 4 mm/13 ohm
propeller: plantraco MCF3222 3,2" x 2,2"
mottagare: palm-z orginal
batteri: palm-z orginal, fullriver 30mAh
depron: 3mm sidroder

tänkbara förbättringar:
lättare mottagare typ didel,toko
lättare och mindre batteri



Inga kommentarer: